Anda Mungkin Fikir Dia Gila, Tapi Teknologi Telah Membuktikan Bahawa Manusia Boleh Mendengar Warna Bersuara

Seperti yang anda ketahui, manusia mempunyai kebolehan melihat yang terhad. Hanya dapat melihat apa yang nyata di luar pandangan.Namun, tahukah anda sebenarnya semua yang anda lihat termasuk diri anda sendiri tercipta daripada energy? Tenaga yang bermolekul halus-sehalusnya.




Dan semestinya pandangan mata kasar manusia tidak mampu untuk melihat lebih daripada itu.Sedangkan manusia itu sendiri mempunyai 7 warna pada diri masing-masing iaitu merah,oren,kuning,hijau,biru muda,biru gelap dan ungu. Senang cerita berwarna pelangi. Dan kebiasaannya, warna-warna aura hanya boleh dilihat oleh manusia yang mempunyai kepekaan tahap tinggi. 

Kini, ternyata teknologi boleh membuktikan kebolehan kepekaan tersebut. Dan dengan teknologi, manusia berupaya melihat warna-warna setiap apa di hadapan pandangan mereka. Malahan, mendengar bunyi frekuensi setiap satu! Menarik!

Dan di dalam video ini, Neil Harbisson telah memasukkan cip ke dalam otaknya untuk memperolehi semua kebolehan terbabit. Beliau dapat melihat warna, mendengar bunyi frekuensi dan boleh juga mencipta musik daripada frekuensi warna tersebut.

Apa yang menarik perhatian penulis ialah, warna yang ada pada kebanyakan masyarakat dilihat lebih kepada warna tone light yellow,orang ke merah. Dan untuk makluman, warna -warna tone ini merupakan 3 warna manusia paling luar sekali daripada 7 jumlah warna yang ada. Setiap warna ada peranan masing-masing. Untuk 3 tone warna iaitu kuning, oren dan merah, salah satu fungsi ialah mengawal keadaan fizikal,emosi,fikiran,mental dan kesihatan anda. Banyak lagi fungsi lain, seharusnya anda kaji lebih lagi dan menjadikan ilmu ni suatu info yang memanfaatkan diri masing-masing.

Mungkin anda merasakan mustahil tapi sebenarnya banyak kajian telah dibuat dan telah terbukti. Mari kita lihat video beliau di bawah:


Catat Ulasan

[Peringatan Ikhlas]

Anda digalakkan untuk komen. Walaubagaimanapun komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis. Mohon jangan SPAM ruangan ini. Terima kasih atas kerjasama yang anda berikan.

Terbaru Lebih lama